Agenda
Zoeken

Archief 2013

Verslag sinterklaastocht zondag 1 december 2013

Zondagochtend al vroeg op pad om negen uur in Eelde klaar te staan voor onze clubtoertocht welke deze keer werd georganiseerd door de NOAD.
Aangekomen op de parkeerplaats tegenover Café Boelens in Eelde stonden net voor negenen onze voorrijder Erik Neelen en Paul klaar met ons erbij waren we met z'n vieren waarop we dachten dat de opkomst wel wat tegenviel... maar toen kwam de groep vanaf Peize die waren vertrokken bij Cafetaria Kok, dit waren zeker 25 man/vrouw waarna er ook nog een groep van zo'n tien man/vrouw vanaf Groningen kwam.
We gingen dus met een flinke groep vertrekken en gingen via de weg naar de omgeving van Glimmen waar de mooie technische paadjes kwamen en de single tracks, Er waren gelukkig ook nog wel wat verharde paden tussen de verschillende bos percelen waarop we weer wat op adem konden komen.
Ergens op de vlakte stond nog een groep op ons te wachten waardoor we in totaal wel op zo'n vijftig man/vrouw kwamen, dit had wel tot gevolg dat we leuke en minder leuke opmerkingen van wandelaars op de route kregen....

Foto's bushtrail

Hierbij een linkje van een aantal foto's die gemaakt zijn na de ALV:

bushtrial

Verslag najaarstocht zondag 3 november 2013

alt

Zondag 3 november was het weer tijd voor onze traditionele najaarstocht.

Om kwart over negen waren de meeste al aanwezig (7 man/vrouw van de NOAD en 7 man van de NAC) zodat we na een kort voorstellings rondje om klokslag half tien konden gaan vertrekken.

Na eerst ons bos tegenover de Norgerberg te hebben verkend gingen we half om Norg heen waarna we de eerste drassige zandpaden moesten zien te overwinnen richting het zuiden.

Via het Ankehaarveld  (of in ieder geval daar in de buurt)  hebben we mijn favoriete “bergkam” in het bosperceel bij de Koelenweg nog genomen waarna we verder gingen over een zuigende ondergrond en het Esmeer bijna rond zijn gereden, hier hebben we ook een alternatieve route genomen omdat we vastliepen in de modder.

Toertocht Een met jeugd

Klein filmpje van de verrichtingen van onze jeugdleden. Klik op de foto.

(Beeld)Verslag dierendagtocht 2013

In het kader van DIERENDAG zijn wij in Duitsland op zoek gegaan naar DUITSE HERDERS. Helaas niet gevonden, wel deze:

Lees meer...

Jeugd vermaakt zich prima tijdens de training

Verslag seizoensopenings / bramen tocht

Eltjo?
De Kramers Bramen MTB-tocht 2013 is dit jaar onder ideale omstandigheden verreden. De tracks waren super droog en boden een mix van mooie snelle paden afgewisseld met technische trails. Wij danken de bijna 700 deelnemers voor hun komst! We zien jullie graag terug bij een van onze volgende tochten. De foto's van deze tocht zijn te vinden in ons fotoalbum.

FOTOALBUM

Verslag bouwvakkerstocht zondag 4 augustus

Zondag 4 augustus stonden er om half tien een hele groep NAC'ers (o.a. Mario en Edwin welke net lid zijn geworden van onze club) gereed bij de Norgerberg voor onze "eerste zondag van de maand" clubtoertocht welke als "bouwvakkerstocht " was gedoopt.alt
We gingen achter de Norgerberg langs waar Maarten meteen al de grond ging kussen door een te laag hangende begroeiing in combinatie met een verkeerd gegroeid boomstronkje, Toen hij weer op het zadel zat gingen we door de Langeloërduinen waarna we via de Norgerholt verder naar Westervelde afzakten, hier moest het voorwiel van Sebastiaan worden vastgezet met tayribs omdat de snelspanner het liet afweten, na enig zoeken (en een ongepland bezoek aan de plaatselijke minicamping) werd het paadje gevonden waar we weer verder konden. In het Tonckensbosch kwamen we op

verslag vakantietocht zondag 7 juli 2013

De vakantietocht stond gepland voor 7 juli mat de start bij de Albert Heyn in Roden.alt
De naam doet vermoeden dat een ieder vakantie heeft maar het bleek dat er al mensen terug van hun vakantie waren en de meesten mogen nog op vakantie waardoor we een prima opkomst hadden.
Met z'n allen vertrokken we om half tien langs kasteel Mensinge via het Roder bos naar de bosage aan de noordzijde van Roden (waar er nog een ree op zo'n tien meter voor ons overstak) om vanaf hier door het park en over het industrie terrein.

Verslag Mid Summer Night Bike

Op zondagavond 30 juni was de seizoens-sluiting van het jeugdmountainbiken in Noordenveld met een spectaculaire Mid Summer Night tocht.
Jeugdleden, vaders en trainers maakten zich op voor een spetterende nachttocht.

Gestart werd vanaf de Zwerfsteen met zoveel mogelijk onbekende paadjes en doorgangen.
Soms niet helemaal legaal maar wel hartstikke leuk!
Als pauze werd een pizza verorberd waarna de lampjes op de fietsen en helmen geïnstalleerd werden en de tocht door het donker verder ging.
Door het Mensinghe terug voor een welverdiend ijsje.

(Klik op de foto voor een vergroting)
Klik op foto voor vergrotingKlik op foto voor vergroting
Klik op foto voor vergrotingKlik op foto voor vergroting Klik op foto voor vergrotingKlik op foto voor vergroting

verslag clubtoertocht juni 2013

Norg 9 uur, 10 NAC-ers verzamelen zich bij de Norgerberg. Na even bijkletsen over de fietsen , ziektes en dergelijke, klinkt het 10 keer klik, klik en komt de zaak op gang.

alt

Wij duiken eerst min of meer de achtertuin van onze sponsor in en na een klein stukje heide te hebben meegenomen, gaat de rit de landerijen in. Hier is de harde wind duidelijk voelbaar, maar dankzij de aanwezigheid van de zon is het niet koud. In Langelo wordt de NAM-bult meegenomen en hierna weer zandpaden door de landerijen. Een van de weinige leuke dingen die de Duister hebben achtergelaten zijn de kogelvangers midden in de landerijen. Het vergt heel wat kracht en techniek om over de Duiste hindernissen te fietsen, maar de meeste deelnemers flikken dit gewoon.

Jeugdtraining

2013-06-01-112013-06-01-12

Klik op de foto voor een vergroting.

Clinic jeugd Peize

2013-05-29-132013-05-29-14

Klik op de foto's voor een vergroting.

MTB-2 trainer

Sinds zondag 26 mei 2013 is de Noordelijke ATB Club 4 NTFU MTB-2 trainers rijker! Mede dankzij hulp van een groot aantal leden hebben Ab van Es, Kike Spahr van der Hoek, Richard Oldenzeel en Kick Millenaar hun fel begeerde diploma behaald. Namens het bestuur van de Noordelijke ATB Club van harte gefeliciteerd!

Nieuwe fietsen voor de jeugd

Voor de jeugd die wil mountainbiken, maar zelf (nog) geen mountainbike heeft, heeft de Noordelijke ATB Club in samenwerking met onze sponsor Belga Fietsen een vijftal Scott mountainbikes aangeschaft.

Wil je meer weten over het jeugd mountainbiken mail dan even naar: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien.

verslag clubweekend MTB Ameland dag 3

Zondag , de dag van de toertocht, eerst uit het raam gekeken wat het weer is, Gelukkig het is droog!!alt

Na het ontbijt met alle tassen op weg naar de massastart. Na een voorproefje van de wind te hebben gekregen aangekomen bij de start, geen massastart dit jaar.

Nadat de spullen in de kleedkamer zijn achtergebleven maar direct op de fiets gestapt en aan de tocht begonnen, dit alles via het inmiddels vertrouwd begin.

Via de eerste offroad paadjes op naar het fietspad naar het oostpunt van het eiland.

Na een klein stuk via de waddenzee kant aangekomen bij de enige klim die het eiland rijk is.

Hierna via het Oerd die nu eens een keer goed te doen was, naar het eerste stukje strand. Dit ging gelukkig voor de wind, waardoor dit sneller voorbij was dan gedacht.

Verslag clubweekend MTB Ameland dag 2

altOntwaakt in lekker bedje (niet te vroeg ;-) ) keek ik uit het raampje van mijn kamer.......Wind en regen....zucht. Dit jaar dus niet meteen vrolijk fietsen na het heerlijke ontbijt, maar een beetje in de B&B huize Sonja hangen waar we onder andere alvast de eerste woorden voor dit verslag optikken. in de middag gingen Harke en Maarten de funklasse proloog (tijdrit) van 9km pittige kilometers door de duinen crossen waarin ze resp.7e en 40e werden (van de 92). Tijdens deze rit werden zij geplaagd door koude regen en harde wind. Na na de afloop hiervan weer wat opgewarmd te zijn met kopje warme chocomelk werd koers gezet richting de vuurtoren waar nog enige tijd met 3 man door het oerbos erachter werd gecrosst waardoor ook de vingers weer wat warmer werden. Na een uurtje was het tijd voor een warme douche en eten......bij de Mexicaan! In de avond begint het te sneeuwen. De weersvoorspellingen voor morgenochtend zien er bar uit.... het wordt de meest barre ATB marathon op Ameland ooit. Lekker hoor!!

Verslag clubweekend MTB Ameland dag 1

Vrijdagmiddag de boot genomen vanaf Holwerd en drie kwartier later kwamen we aan op het mooie Ameland.alt

Nadat we een warme chocolademelk hadden gehad in het piraten restaurant gingen we naar Hollum wat lekker snel ging omdat we windkracht zes in de rug hadden.

We werden hartelijk ontvangen in huize Sonja en werden lekker verwend.

's-avonds bij de pizzaria gegeten en een uur of twaalf te bedde gegaan.

's-morgens om acht uur werden we weer gewekt door de plaatselijke kerkklok....

verslag marathon van Ruinen

Zondag 3 maart verzamelden maar liefst honderden fanatieke fiets(t)ers zich ’s-morgens negen uur bij de sportkantine in Ruinen.alt

Na te hebben ingeschreven en met een oranje polsbandje konden we van start gaan.

Meine en Peter waren reeds vertrokken omdat ze voor de langere afstand gingen, Rene Bos fietste niet met onze groep mee.

David ging meteen al als een speer er van door, waarschijnlijk om Nico bij te houden.

De rest kwam hier achter aan.

Nadat we door een vrachtwagencombinatie waren gefietst kwamen we al snel via onverharde paden in de bossen die rond Ruinen in grote getale aanwezig zijn.

Verslag avondtocht

avondtocht 1Maarten en Meine gaven bij de laatste toertocht aan dat zei het leuk zouden vinden om weer eens een avondtocht te gaan rijden met de club.

Helemaal mooi was het dat ze voorstelden om dit zelf te gaan voorbereiden.
Natuurlijk had de toercommissie hier wel oren naar en de voorbereidingen konden beginnen.
Maarten en Meine hebben meerdere malen de bossen nabij Annen afgestruind om de mooiste (en geschiktste) paadjes te vinden.

Afgelopen zaterdagavond konden we met acht man ondervinden of dit was gelukt.

Een eerste impressie: http://youtu.be/kC1RlmUGTmQ

Nieuwjaarstocht en stamppotbuffet

6 januari was het traditionele Stampotbuffet bij onze NAC sponsor de Norgerberg.
Vooraf was er de eerste clubtoertocht van 2013. Met een twintigtal deelnemers was dit een mooie opkomst te noemen, hetgeen wat beloofd voor het komende jaar.
Omstreeks 11.30 was iedereen terug en konden we, met de inmiddels ook aanwezige andere leden, al dan niet met familie, aanschuiven aan de stampottafel.
Als toetje hield onze voorzitter Robert Degen een positieve nieuwjaarsrede, waarvan gezien het moment van zijn verschijnen, vermoed wordt dat hij deze gedurende ochtend uitvoerig heeft voorbereid.
Al met al was het een gezellige start van 2013! Meer foto's zijn te zien via deze link.