altalt

Op zondag 4 juli hebben we de toertocht in Tecklenburg gefietst met: Pascal, Rutger, Martin, maarten, Joost, Erik, Gerke, Kick, Harke, Johan, Eltjo, Ruben en David en Laurens, in totaal 14man. Rond half negen vertrokken we vanaf het verzamelpunt bij de Euroborg naar Tecklenburg,. waar we om ongeveer kwart over tien aankwamen op de camping. Johan en zijn vrouw Linda ontvingen ons met koffie alt Na alle fietsen uit de auto gehaald te hebben vertrokken we over de weg naar Tecklenburg. Langs het dorpje was nog een wielerwedstrijd, waar we even hebben staan kijken. Na eerst door het prachtige dorpje gereden te zijn. kwamen we op een bospad waar we nog een andere groep tegenkwamen met de mannen van Belga. Daarna een aantal snelle afdalingen en pittige klimmetjes in het bos, met af en toe trappetjes en boomstammen op het pad. Toen kwamen we bij een uitkijkpunt waar een groepsfoto is gemaakt

Daar kwam ook nog een freerider zijn skills showen, totdat hij voor ons verstrikt raakte in een klein boompje.
Er werd ondertussen al smakelijk naar de beloofde schnitzel uitgekeken.
Toen we op ongeveer 35km waren. gingen we weer terug via de zelfde route. Op de terugweg kon iedereen zijn eigen tempo rijden. Een aantal waren nog verkeerd gereden, maar die ontdekten hun fout op tijd. Toen kwam er nog een klim met een fotomoment, met meteen daarna het cafĂ©,. waar we wat hebben gedronken en gepraat. Toen vertrokken we en kon ieder op zijn eigen tempo naar een afgesproken punt fietsen. Met daartussen nog een erg mooie lange afdaling. De mensen die er al waren, vroegen zich af of de rest wel goed was gereden. Omdat het zo lang duurde. Maar het bleek dat David een lekke band had alt Toen de groep weer compleet was zijn we om het dorpje heen gefietst. En daarna hebben we het laatste stukje onverhard gehad, waarna we nog een stuk asfalt hadden richting de camping.
Op de camping heeft iedereen nog een douche genomen, en werden de fietsen op de auto’s geladen. We zouden toen een lekkere schnitzel gaan eten (de reden waarvoor Gerke mee was)
Maar ze wouden die pas om 5 uur klaarmaken. Dus gingen we bij de snackbar op de camping wat eten en drinken. Alleen die had nog niet al zijn materiaal voor mekaar, dus dat liep ook wat uit. Toen vertrokken we om half 5 weer naar Groningen, waar we om kwart over zes aankwamen,

Het was een erg leuke en gezellige tocht met perfecte weersomstandigheden en doordat het geregend had was er ook niet veel mul zand. Het was overigen wel druk in de bossen van Tecklenburg, veel mtb’ers en wandelaars kruisten onze route. Maar we hebben geen ongelukken gehad.